Kaste- ja vihkipäivä

kaste

Luodon leirikeskus

Kaste

Järjestämme ensimmäistä kertaa kaste- ja vihkipäivän 25.5. Luodon leirikeskuksella non stop -tyyliin. Kasteita ja vihkimisiä on mahdollista varata tasatunnein klo 13–20 välillä.
Kastejuhlaa vietämme rantasaunalla ja vihkimiseen on varattu kappelitila. Säiden salliessa pienimuotoisen vihkimisen voi järjestää myös meren rannalla rantakalliolla. Vihkimisiin voi toivoa kanttorin mukaan.
Rantasaunalle mahtuu juhlavieraita n. 25 ja kappeliin n. 30. Toimituksen jälkeen tarjolla on kaikille juhlavieraille kakkukahvit ruokalarakennuksessa. Kerrothan varauksen yhteydessä kakkukahveille tulosta, niin osamme varautua oikealla määrällä.
Ilmoittautuminen 14.5. mennessä toimistosihteerille.

Muistilistat:

Hääpareille
- Esteettömystodistus on haettava Porin aluekeskusrekisteristä      vähintään 2 viikkoa ennen vihkimistä ja toimitettava           seurakuntatoimistoon Eurajoelle viimeistään 23.5.2024.

- Esteettömystodistus on voimassa 4 kuukautta.

- Hääpari tarvitsee ainakin 2 todistajaa, kanttori voi olla toinen.

Kasteperheille
- Alle 15-vuotias kastamaton nuori voi liittyä kirkon jäseneksi kasteen kautta.

- 12–14-vuotiaan nuoren liittyminen edellyttää kirjallisesti tehtävää huoltajien päätöstä sekä nuoren omaa kirjallista suostumusta.

- Kastettavalla tulee olla vähintään yksi kummi, joka on konfirmoitu evankelis-luterilaisen kirkon jäsen.

- 15 vuotta täyttäneet voivat liittyä kirkkoon kasteen kautta vasta, kun rippikoulun oppimäärä on suoritettu.

- Kastelomakkeet pitää olla täytettynä seurakuntatoimistolla viimeistään 23.5.2024.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Aikuisille Aikuisille