Urkujen julkisivu, metallisia pillejä puisissa koristeellisissa kehyksissä.
Porthan-urkujen fasadi

Eurajoen kirkon urut

Eurajoen kirkon urut on rakentanut Urkurakentamo Martti Porthan Oy vuonna 2020.

Urkujen esikuvana on saksalaisten Gottfried Silbermannin ja Friedrich Ladegastin rakennustyylit 1700- ja 1800-luvuilta. Näin uruissa yhdistyy myöhäisbarokin ja varhaisen romantiikan sointipiirteitä. Uruissa 31 äänikertaa jaettuna 2 sormiolle ja jalkiolle.

Kirkon ensimmäisistä, Zachariassenin vuonna 1892 rakentamista, uruista peräisin oleva vanha julkisivu on säilytetty. Fasadiin on tehty sivuille pienet laajennukset vanhan fasadin tyyliä mukaillen uusien urkujen vaatiman suuremman tilan vuoksi. Porthan-urkujen rakentamisen myötä vanhan fasadin väritys palautettiin alkuperäiseen muotoonsa.

Kirkon toiset urut olivat Kangasalan Urkutehtaan 1969/70 rakentamat mekaanisella koneistolla toimivat urut. Niissä oli 30 äänikertaa jaettuna 3 sormiolle ja jalkiolle.

Eri kokoisia urkupillejä
Luvian kirkon urut

Luvian kirkon urut ovat Kangasalan urkutehtaan 1968 rakentamat 20-äänikertaiset mekaaniset urut, jotka ostettiin Vantaan Korson kirkosta.