Eurajoen kirkko

Kustaa Aadolfin kirkko

Kirkko

Kirkkotie 8, 27100 Eurajoki

Eurajoen kirkko on kokonaan suljettuna 1.2.2024 - joulukuu 2024 saakka sisätilaremontin vuoksi. Jumalanpalvelukset pidetään sunnuntaisin seurakuntakeskus Tapulin salissa klo 10. Siunaukset ja muut toimitukset järjestetään Tapulissa, Irjanteen siunauskappelissa tai Luvian kirkossa. Kaikki vuoden 2024 konfirmaatiomessut pidetään Luvian kirkossa.

Pyhäinpäivän kynttiläkirkko

Eurajoen seurakunnan tiekirkkoina toimivat Luvian ja Irjanteen kirkot

Kustaa Aadolfin kirkko on jo neljäs kyseisellä paikalla. Edelliset on aina purettu huonojen rakenteiden vuoksi. Edellisen kirkon huono kunto, myrskysäällä jopa hengenvaarallinen, havaittiin jo vuonna 1769, uuden kirkon rakentamisesta päätettiin 1791. Vielä meni vuosikymmen kiistellessä, eivätkä itse rakennustyötkään täydessä yhteisymmärryksessä sujuneet. Kirkko vihittiin käyttöön pyhäinpäivänä, 6. marraskuuta 1803. Päivä oli myös Kustaa II Aadolfin muistopäivä, niinpä kirkko nimettiin hänen mukaansa.
Eurajoen kirkkoon mahtuu 650 henkilöä.

Eurajoen kirkon uruista löydät tietoa täältä

Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka