Info ja asiointi

Eurajoen seurakunta liittyi Porin aluekeskusrekisteriin 1.5.2021

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että viraston lakisääteiset asiat, mm. virkatodistukset, avioliiton esteiden tutkinnat ja erilaiset rekisteröinnit, hoidetaan liittymisen jälkeen aluekeskusrekisterissä. Muutoksesta johtuen, emme ota vastaan enää pe. 30.4.2021 alkaen virkatodistus- tai sukuselvityspyyntöjä.

Virkatodistus-, sukuselvitys- ja sukututkimustilaukset 1.5.2021 alkaen

Virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset tilataan Porin aluekeskusrekisteristä,
Puhelin: 044 730 9605, palveluaika arkisin klo 9–15

Virkatodistus- ja sukuselvitystilauksen voi tehdä sähköisellä lomakkeella tästä

Porin aluerekisterikeskuksen kotisivut

Eurajoen kirkkoherranvirasto muuttui seurakuntatoimistoksi

Palvelemme edelleen tuttuun tapaan mm. toimitusvarauksiin (mm. hautajaisiin, kastetilaisuuksiin) ja niihin liittyviin tilavarauksiin liittyvissä asioissa.

Taloustoimiston kanssa hoituu kuten tähänkin asti haudanhallinta- ja hoitosopimukset. Taloustoimiston kautta Luodon leirikeskuksen varaukset ja tiedustelut.

Eurajoen seurakuntatoimisto avoinna maanantaisin klo 9-12 ja  ja torstaisin klo 12-15.
Luvian palvelupiste on avoinna tiistaisin klo 9-15.
Muina aikoina palvelemme puhelimitse; Seurakuntatoimisto puh. 044-365 2050, Luvian palvelupiste puh. 0400-811 189  tai
 sähköpostitse eurajoen.seurakunta@evl.fi

*****************************************************************

Eurajoen seurakunnan onnittelukäytännöt

Eurajoen seurakunta haluaa muistaa ikääntyviä jäseniään. Seurakunta onnittelee 70, 75, 80, 85, 90 ja yli 90 vuotta täyttäviä seurakuntalaisia.

Myös muina kuin edellä mainittuina vuosipäivinä voi seurakunnan työntekijän kutsua syntymäpäiväjuhlaansa.

70, 91, 92, 93, ja 94 vuotta täyttäville seurakuntalaisille lähetetään postitse onnittelukortti. Jos onniteltava haluaa, että seurakunnan työntekijä käy myös henkilökohtaisesti onnittelemassa häntä syntymäpäivänä, niin siitä voi ilmoittaa joko seurakuntatoimistoon puh. 044 365 2050 tai suoraan haluamalleen työntekijälle.

75 ja 80 vuotta täyttävät seurakuntalaiset kutsutaan yhteiseen syntymäpäiväjuhlaan. Juhlaan kutsutaan erillisellä kutsulla kaikki kuluvan vuoden aikana ko. vuosia täyttävät seuralaisineen.

85, 90 ja 95 vuotta sekä sitä vanhempia seurakuntalaisia käydään onnittelemassa henkilökohtaisesti merkkipäivänä, ellei toisin sovita.
Ennen käyntiä seurakunnasta ollaan puhelimitse yhteydessä onniteltavaan. Myös syntymäpäivän viettäjä tai lähiomainen voi olla yhteydessä seurakuntaan ennen merkkipäivää. Edellä mainittuja onnittelukäyntejä tekevät diakoniatyöntekijät ja papit.

Jos edellä mainittuihin ikäluokkiin kuuluvaan henkilöön ei saada yhteyttä, syynä voi olla esim. väestötietojärjestelmässä näkyvä vanhentunut osoitetieto. Esimerkiksi pitäaikaiseen laitoshoitoon siirryttäessä osoitteenmuutos saattaa joskus jäädä tekemättä.

*****************************************************************

Eurajoki

sijaitsee Satakunnassa Rauman ja Porin välissä. Eurajoen seurakunta kuuluu Turun arkkihiippakuntaan ja Ala-Satakunnan rovastikuntaan. Jäseniä Eurajoen seurakunnassa on reilu 7700. Eurajoen ja Luvian kunnat ja näin ollen myös seurakunnat yhdistyivät 1.1.2017. Luvian seurakunnasta tuli Eurajoen kappeliseurakunta. Eurajoen seurakunta järjestää toimintaa niin "puukirkon" (Eurajoki) kuin "kivikirkonkin" (Luvia) päässä, lisäksi toimintaa on kirkkojen välissä Kuivalahdella ja muissakin kylissä.

Ekopaasto 2024 – arjen tekoja ja toivon sanoja

Vuoden 2024 Ekopaastossa kierrätetään viime vuonna hyväksi havaittua teemaa: ”Arjen tekoja, toivon sanoja.” Ekopaastoa vietetään 14.2. – 30.3.2024. Valtakunnallisessa kampanjassa innostetaan suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon, rohkaisemaan kohtuuteen ja vahvistamaan luontosuhdetta, niin että voimme osaltamme olla mukana hillitsemässä ilmastonmuutosta ja lievittämässä ilmastoahdistusta.

Kampanjassa vinkataan tapoja, joilla voi säästää energiaa. Syyllistämisen sijaan ideana on rohkaista tekemään itselleen mahdollisia tekoja. Kampanjaan sisältyy myös haaste, johon on helppo liittyä mukaan.

Tämän vuoden paastokalenterissa on mukana myös Ekopaasto-vinkkejä!

Liity mukaan Ekopaastoon ja seuraa somessa tunnisteella #ekopaasto.

Lue lisää Ekopaaston kampanjasivustoltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä