Rippikouluinfo

Vuoden 2024 rippikoulujen kutsut postitetaan koteihin elokuussa kaikille v.2009 syntyneille kastetuille seurakunnan jäsenille, sekä sellaisille nuorille, jotka eivät tietojemme mukaan edellisenä vuonna käyneet rippikoulua. Mikäli et kuulu Eurajoen seurakuntaan ja haluat ilmoittautua mukaan, ota yhteyttä Idaan (ida.kaikkonen@evl.fi) niin saat ilmoittautumisohjeet.

Ilmoittautuminen on päättynyt. Otamme vastaan jälki-ilmoittautumisia niihin ryhmiin, joissa on vielä tilaa. Ole tässä tapauksessa yhteydessä nuorisotyönohjaaja Idaan.

Rippikoululaisille ja huoltajille yhteinen rippikoulun aloitustilaisuus pidetään 4.10. klo 18 Eurajoen kirkossa. Rippikoulujen ryhmäjaot selviävät aloitustilaisuudessa. Aloitustilaisuudessa selviää myös konfirmaatiokirkot. Aloitustilaisuus koskee myös muualla rippikoulunsa suorittavia!

Rippileirien 2024 teemat ja ajankohdat

• Talviripari Luodon leirikeskuksessa 18.-24.2. konfirmaatio 17.3. starttipäivä Luodolla 3.2.
  • Pääsiäisripari Luodon leirikeskuksessa 27.3.-1.4. konfirmaatio 14.4. starttipäivät Luodolla 16.-17.3.
    (Huom! Huoltajien pitää anoa torstai 28.3. koulusta vapaaksi!)
  • Luontopari Luodon leirikeskuksessa 3.-9.6. konfirmaatio 16.6. starttipäivä Luodolla 5.5.
  • Luovaripari Luodon leirikeskuksessa 24.-30.6. konfirmaatio 7.7. starttipäivä Luodolla 11.5.
  • Viron ripari 2.-10.7. Viron Saarenmaalla, konfirmaatio 14.7. starttipäivä Luvialla 13.11.
  • Iltaripari Seurakuntakeskus Tapulissa ja Luvian seurakuntakeskuksessa, konfirmaatio 28.4.

Kaikki leirimme Viroa lukuun ottamatta järjestetään Luodon leirikeskuksessa (Luodontie 271, 27100 Eurajoki).

Konfirmaatiomessu kestää noin puolitoista tuntia.

Jos tarvitset tietoa kehitysvammaisten erityisrippikoulusta, klikkaa tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Myös kirkkoon kuulumaton voi ilmoittautua rippikouluun. Ota tällaisessa tilanteessa yhteys seurakuntapastori Hanna Kärmerantaan (hanna.karmeranta@evl.fi), niin postitamme teille rippikoulun kutsukirjeen. Jotta nuori voidaan konfirmoida, hänet tulee olla kastettu. Kastehetki voidaan järjestää rippikoulun aikana. Ota asia puheeksi rippikoulun yhteydessä, niin sovitaan teille hyvä aika kasteelle.

Seurakuntanuoret instagramissa

Seurakuntanuoret YouTubessa

Viron ripari

Viron ripari poikkeaa perinteisistä rippikouluista ulkomaan matkalla sekä ennakkopäivillä.

Viron ripari suuntaa leireilemään Viron Saarenmaalle Pühan seurakunnan leirikeskukselle. Leirikeskuksen omat sivut tässä.

Leirikeskuksen lähellä n. 1km päässä on pieni kyläkauppa, joka toimii leirimme leirikioskina.

Leirin aikana tehdään muutama retki mm. Panga Pankille, jossa pyrimme näkemään auringonlaskun mereen. Shoppailupäivääkään ei sovi unohtaa.

Viroon kannattaa varata siis sopivasti käyttörahaa mukaan ja varata siitä hieman myös veden ostamiseen. Suosittelemme pullotetun veden ostamista leirin aikana.

Viron riparissa on ennakkopäiviä ennen leiriä leirillä olevien retkipäivien takia.

Viron leiri sisältää 2 matkustuspäivää ja 7 leiripäivää.

Viron riparin päivämäärät koottuna:

Aloitustilaisuus 4.10. Eurajoen Kirkko

Kirkkoilta 12.10. Luvian Kirkko

Starttipäivä 13.11. Luvian Seurakuntakeskus

Ennakkopäivä 30.1. Seurakuntakeskus Tapuli

Konsertti 8.2. Luvialla

Diakoniapäivä 2.3. Luvian Seurakuntakeskus

Nuortenmessu 7.3. Luvian Kirkko

Ennakkopäivä 11.3. Luodon leirikeskus

Ennakkopäivä 15.4. Luvian Seurakuntakeskus, passien tarkastus!

Ennakkopäivä 13.5. Seurakuntakeskus Tapuli

Vanhempainilta 13.5. Seurakuntakeskus Tapuli

Leiri 2.-10.7. Viro Saarenmaa

Konfirmaatioharjoitus 12.7.