Raamattu avattuna jouluevankeliumin kohdalta

Aikuisille

Tervetuloa mukaan Eurajoen seurakunnan kerhoihin, piireihin ja muihin tilaisuuksiin. Katso tapahtumista mihin kaikkeen voisit osallistua. Alla esimerkkejä mm. säännöllisesti kokoontuvista piireistä. Kannattaa selata myös esimerkiksi lähetyksen, musiikin ja diakonian sivuja, joista löytyy lisää toimintamahdollisuuksia.

Raamattu- ja rukouspiirit

Tapulin päiväraamattupiiri kokoontuu seurakuntakeskus Tapulissa maanantaisin

Tapulin raamattupiiri kokoontuu seurakuntakeskus Tapulissa maanantaisin

Kuivalahden raamattupiiri kokoontuu Kuivalahden rukoushuoneella maanantaisin

Joka kuukauden viimeisenä maanantaina on kaikkien raamattupiirien yhteinen yhteyden ilta Tapulissa

Miesten raamattupiiri kokoontuu Eurajoen kirkon sakastissa torstaisin

Jos olet n. 35-55 -ikäinen Raamatun tutkimisesta kiinnostunut ihminen, Entisten nuorten raamis voisi olla sinun raamattupiirisi. Ikärajaus ei ole mitenkään tarkka eikä olennainen. Luemme Raamattua, keskustelemme kyseisen kirjan ja luvun nostattamista kysymyksistä. Lopuksi hiljennymme ja rukoilemme yhdessä kerättyjen asioiden puolesta. Raamis kokoontuu Vanhassa kanttorilassa joka toinen sunnuntai klo17-19 (katso päivämäärät tapahtumista)

Kirkon aamurukouspiiri kokoontuu Eurajoen kirkossa tiistaisin klo 9.30-11.00. Aamurukoukseen osallistuvat ovat vaitiolovelvollisia rukouksien aiheiden suhteen. Esirukouspyyntöjä voi lähettää os: Eurajoen seurakunta, Kirkon Aamurukous, PL 2, 27101 Eurajoki tai eurajoen.seurakunta@evl.fi.

Koko kansan Tapuli (Tauolla)

Koko kansan Tapuli eli Avoimet ovet kaikenikäisille on kohtaamispaikka seurakuntakeskus Tapulissa kerran kuukaudessa torstaina. Sinne voit tulla tapaamaan tuttuja ja miksei tuntemattomiakin, ja myös seurakunnan työntekijöitä, joita paikalla on useita. On vapaata yhdessäoloa, mahdollisuus askarrella, leikkiä ja vaikka kutoa sukkaa. On ohjelmaa, niin lapsille kuin aikuisillekin ja myös mahdollisuus ruokailuun (vapaaehtoinen maksu). Tule mukaan meidän kaikkien yhteiseen Koko kansan Tapuliin!

Vanhemman väen kerhot ja ryhmät

Vanhemman väen kerhojen tavoitteena on lämmin yhdessäolo sekä henkinen ja hengellinen virkistäytyminen. Kerhon ohjelma koostuu mm. alku- ja loppuhartaudesta, virsien veisuusta sekä kahvi- ja jumppahetkestä. Lisäksi voidaan keskustella ajankohtaisista asioista ja visailla. Myös kerholaiset saavat esittää ohjelmaa niin halutessaan.

Avoin kahvila on tapaamispaikka kaikille omaishoitajille, omaisille ja omaishoidosta kiinnostuneille. Tässä ryhmässä saat vertaistuesta voimaa!

Diakoniaompeluseuraan voit tulla käsityön kanssa tai ilman, lankoja saatavana diakoniatyöntekijältä. Käsityöt annamme lahjoituksina diakoniatyön asiakkaille. Voit tehdä käsitöitä myös omaan käyttöösi.

Iltatori

Iltatori on jo perinteinen tapahtuma, jonka seurakunta järjestää elokuussa yhteistyössä kunnan kulttuuritoimen kanssa, seurakuntakeskus Tapulin parkkipaikalla. Iltatorille voivat kaikki halukkaat tulla myymään tuotteitaan. Myös seurakunnalla on omaa myyntiä, mm. käsitöitä, leivonnaisia ja makkaraa, lähetystyön hyväksi. Seurakunta tarjoaa kaikille pullakahvit. Klo 17.30-18.00 ja 19.00-19.30 on ohjelmatuokiot, joista molemmissa on eri ohjelma. Iltatorilla on ollut useita torimyyjiä, myös osallistujia on ollut runsaasti. Iltatorille ovat kaikki ja kaikenikäiset tervetulleita, myös lapsille on omaa ohjelmaa. Tule sinäkin!

Naistenkahvila

Naistenkahvila on seurakunnan aikuistyön kaikenikäisille naisille suunnattua toimintaa. Tilaisuudessa on tavallisesti johtoteema, puheenvuoroja, musiikkia, yhteislaulua.

Parisuhdetyö

Ennaltaehkäisevä parisuhdetyö on osa seurakunnan perhetyötä. Seurakunta haluaa tukea perheitä eri elämän vaiheissa. Parisuhdeasioita pidetään yllä perhekerhoissa, vanhempain kokoontumisissa, toimituskeskusteluissa jne.

Hiljaisuuden retriitti - mikä se on?

Eurajoen seurakunta järjestää yleensä syksyllä hiljaisuuden retriitin Luodon leirikeskuksessa. Se on viikonvaihteen mittainen vetäytyminen luonnon keskelle hiljaisuuteen ja rukoukseen. Retriittiin eivät kuulu keskustelutuokiot, esittäytymiskierrokset ennen retriittiä eivätkä palautekierrokset sen jälkeen. Retriitin päiväohjelma on väljä ja tarjoaa mahdollisuuden levähtämiseen ja ulkoiluun. Yhteiset psalmirukoushetket ja ehtoollisen vietto ovat retriitin perusrunkoa. Ruokailujen aikana soi hiljainen klassinen musiikki. Osanottajille on varattu myös mahdollisuus henkilökohtaiseen keskusteluhetkeen ohjaajien kanssa. Voit retriitissä rauhassa kuunnella, mitä mielessäsi liikkuu, miten jaksat ja mitä kaipaat. Jokaiselle osanottajalle on varattu oma huone.​

merimaisema, auringonlasku, kaisloja etualalla

Diakoni