Toimintaa

Seurakunnan lähetystyö sekä kokoaa että lähettää. Erilaiset tapahtumat, juhlat, tempaukset ja säännölliset piirit kokoavat seurakuntalaisia koko seurakunnan alueelta yhteen. Kaikkia halukkaita kutsutaan mukaan saamaan tietoa lähetystyöstä, viettämään yhteistä aikaa ja lahjoittamaan omastaan lähetystyön hyväksi. Tunnetuimpia lähetystyön hyväksi järjestettäviä tilaisuuksia ovat Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet. Lähetyspiirit, lähetyksen neulepiiri ja Toivoa naisille -tapaamiset ovat kerran kuukaudessa. Seurakunnalla on kirkon eri lähetysjärjestöjen kautta eri puolilla maailmaa omia nimikkolähettejä ja -kohteita.

Lähetystyön toimintaa suunnittelee ja toteuttaa lähetystyön tukiryhmä yhdessä lähetyssihteerin ja lähetyspapin kanssa. Lisäksi mukana on iso joukko vapaaehtoisia. Voisitko sinäkin tulla mukaan vapaaehtoiseksi, tehtäviä löytyy varmasti.

Kansainvälinen vastuu ulottuu myös auttamistoimintaan ilman varsinaista lähetystehtävää. Eurajoen seurakunnalla on ystävyysseurakunnat Pietarissa ja Viron Saarenmaalla. Lisäksi seurakunta tukee taloudellisesti Hampurin merimieskirkon toimintaa.

Säännöllisesti kokoontuvat piirit

Lähetyspiirit

Lähetyspiirit kokoontuvat Tapulissa tai kodeissa noin kerran kuukaudessa, samoin Kuivalahden rukoushuoneella. Näissä kokoontumisissa mm. luetaan seurakunnan omien nimikkolähettien kirjeitä eri puolilta maailmaa, hiljennytään hartauteen ja lauletaan yhdessä. Lähetyspiirissä kerätään kolehti lähetystyön hyväksi. Kuivalahdella järjestetään myös arpajaiset, joiden tuotolla tuetaan lähetystyötä.

Lähetyksen neulepiiri

Neulepiiri kokoontuu kerran kuukaudessa Kuivalahden rukoushuoneella tai kodeissa. Siellä tehdään käsitöitä myytäväksi lähetystyön hyväksi tai lahjoitettavaksi eri lähetystyön kohteisiin. Lankoja neuleisiin saa lähetyssihteeriltä. Neulepiirissä hiljennytään hartauteen, keskustellaan ja juodaan hyvät kahvit.

Toivoa naisille

Kokoonnumme noin kerran kuukaudessa rukoilemaan Toivoa naisille -rukouskalenterinLinkki avautuu uudessa välilehdessä avulla maailman kärsivien naisten puolesta. Rukouksen lisäksi tutkimme Raamattua ja keskustelemme eri aiheista, esim. Raamatun naisten elämästä. Rukousosiossa käytämme rukouskalenteria, johon on valmiiksi kirjoitettu rukous kuukauden jokaiselle päivälle, ei siis tarvitse rukoilla omin sanoin ääneen. Voit myös halutessasi osallistua rukoukseen hiljaa mielessäsi.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Lähetyssihteeri